Ошибки в работе умений 3 профессий.
-
Писать обязательно в таком виде:
- Профессия.
- Название умения.
- Правильное описание умения. Можно брать с irowiki.
- Описание ошибки.
-
-
Sura
-
Gentle Touch-Energy Gain
-
Allow the user to gain spirit spheres when receiving or dealing damage.
-
В случае получения урона, сферка (если есть) наоборот пропадает
-
Sura
-
Earth Shaker
-
урон 2го лвл скила должен быть 150% и 450% по цели в хайде.
-
по цели в хайде бьет тоже 150%.
-
-
- Гильдия
- Battle orders, regeneration, restore
- Нельзя применить вне гв
-
- Shadow Chaser
- Invisibility(1 ур)
- Completely conceal yourself whilst allowing you to attack while hidden. In this status, all your attacks become Ghost property Level 1. Cannot use skills or items for the duration, and ASPD is reduced. Will continually drain SP, and cancel if SP reaches 0.
Additional Info
Cast Time: 2 seconds
After-cast: 1 second
Re-use delay: 5 minutes
User is detectable by damage. Skills such as ruwatch, sight, detect, improve concintration, and body painting do not detect.
Auto cast spells work within Invisibility
Bugged to continue drainage of SP despite revealed - Обнаруживается рувашем, сайтом, детектом(остальным наверно тоже), висит 20 сек и падает, за эти 20 сек отнимается 62% манны всего.
-
- Shadow Shaser
- Fatal Menace
- Strike a target and all foes in a 3x3 area around the target and immediately warp all foes hit and caster to the same random location on the same map. This skill also penalizes HIT when being used.Since the damage hits before the mob teleports, if the monster dies as a result of this skill, you will receive no exp.You can use this skill with any weapon. And don't need arrows equipped if with a bow, but its range is still 1.
- Cast Time: Instant
- After-cast: Attack Speed Dependent
- Re-use delay: 2 seconds
- Works in the same manner as Snatch
- Disabled in maps that doesn't allow Teleportation.
- Due to negative hit of lower levels, one tends to not hit/tele everything within AoE.
- Area of Effect is 3x3 of the Target.
- Работает в режиме ПВП в городе. При этом я телепортируюсь и вылетаю с дуэли. Не телепортирует монстров вместе со мной, по которым прошел урон.
- Shadow Shaser
- Shadow Spell
- Magic skills learned through intimidate and reproduce can be cast through Auto Shadow Spell.
- Cast Time: 3 seconds
- After-cast: None
- Re-use delay: None
- Not noted in the skill description is that both Extended class and 3rd class magic cannot be auto cast.
- It does not work with bows.
- Only works with player melee attacking, this excludes reflect attack.
- Auto casting skills that require catalysts (or other criteria) are still necessary.
- Does not auto cast skills that are hybrid attack/magic. E.g. Grand Cross.
- One cannot auto cast holy spells eg. Holy Light (Acolyte) and Magnus Exorcismus (Priest) with exception of Heal (Acolyte).
- Скил пристa Sanctuary с помощью Shadow Spell кастуeтся без гемов. Также можно выбирать и Grand Cross, но урон при автокасте наносится только мне с надписью над головой "Grand Cross!!"
- Shadow Chaser
- Strip Acсessory
- Forcibly strip both accessories off a target. While used on players, the target cannot equip accessories for period of time. Used in PvM, this skill decreases the DEX, LUK, and INT of a monster by 20% for a short amount of time. The skill has a base success rate of 14%, and duration of 60 seconds, which is improved with higher skill levels and adjusted by the difference in DEX between you and the target.
Skill Level Success Rate Duration SP Cost
1 14% 60 sec 15
2 16% 70 sec 18
3 18% 80 sec 21
4 20% 90 sec 24
5 22% 100 sec 27
Cast Time: 1 second
After-cast: 1 second (after success)
Re-use delay: None
Works on players trapped in Man Hole.
Full Strip does not include this skill in its calculation.
Currently no methods of preventing such debuff. - Прокачан на 1 уровень, проверяли в пвп, снимает на 30 секунд, вместо 60.
- Shadow Chaser
- Masquerade-Ignorance
- Remove a target's ability to use active Skills. Additionally, an amount of SP is drained, while the user regains half of it. When used against monsters, the SP recovered is equal to the monster's level.
Level SP Taken Duration
1 100 10 sec
2 200 15 sec
3 300 20 sec
Currently, all monsters, including Boss protocol, can be affected by Ignorance.
Skill does not work in Endless Tower and other Instance dungeons.
Passive skills and buffs will continue to function as normal. - С монстров, при успешном применении, не забирает сп. Работает в инстанс подземельях.
-
- Warlock
- Drain Life
- 1-й лвл: Описание в скилах Motr - 600% матк, конвертирует в хп 8% (10% irowiki), шанс поглощения 30% (75% irowiki).
- При нанесении дамага 1300 - 1900 хп скилом, постоянный конверт 8 хп.
- Warlock
- Soul Expansion
- 3-й лвл: Описание в скилах Motr - 700% матк, 3х3 клетки (5-й лвл 5х5 клеток, в описании на irowiki - 7х7 клеток). При использовании в PvP совместно с умением White Imprison, наносится двойной урон.
- В дуэле двойной урон со скилом White Imprison не ощущается.
- Warlock
- White Imprison
- 2-й лвл: Описание в скилах Motr - продолжительность 20 сек (в описании на irowiki - 6/8/10/12/14 в завсимости от лвл-а), на себя 5 сек.
- Работает 8 секунд в дуэле, Не спадает анимация действия скила, после его завершения. Анимация спадает примерно через 40 секунд.
-
- Rune Knight/Lord Knight
- Spiral Pierce
- Требует проходные скилы: (Knight) Pierce Lv. 5, Spear Mastery Lv. 5, Spear Stab Lv. 5
- В описании изменений при вводе реньюала указывается что были изменены пререки. А именно: The skill requirements have changed (now only requires Spear Mastery 5 instead of 10). У нас сейчас на тестовом дерево скилов выглядит соответственно этим изменениям, но к сожалению только выглядит. Иконка скила Spiral Pierce при взятых проходных не подсвечивает голубым как должно для всех возможных к прокачке скилов. При этом предвварительно вкачать скилл пойнты в спираль можно (окно скилов должно быть в развёрнутом виде), но при нажатии кнопки подтверждения - "Apply" скилл не прокачивается и скилл пойнты озвращаются в пул. Т.е. происходит то же что и при нажатии "Reset". Есть предположение что несмотря на верно указанные во внутриигровом дереве скилов проходные, эмуль всё так же хочет спир мастери 10, а не 5, и без него качать спираль не даёт. Но тестить это без наличия резет нпц не собираюсь..
PS Потестил таки назло овану.. так и есть, после взятия спир мастери на 10 спираль вкачалась..
-
1.Minstrel
2.Warcry from Beyond
3.When sung by the caster and at least one other Maestro/Wanderer, increases the ATK and decreases MATK of everyone around and including the caster. Can not be used with the chorus skill Sinking Melody. Each additional Maestro or Wanderer in the party increases ATK by 3%. An instrument/whip is required to cast this skill.
4.Не увеличивает atk и не уменьшает matk в не пвп режиме. Не работает на кастера.1.Minstrel
2.Sinking Melody
3.When sung by the caster and at least one other Maestro/Wanderer, increases the MATK and decreases ATK of everyone around and including the caster. Can not be used with the chorus skill Warcry from Beyond. Each additional Maestro or Wanderer in the party increases MATK by 3%. An instrument/whip is required to cast this skill.
4.Не увеличивает matk и не уменьшает atk в не пвп режиме. Не работает на кастера. -
- Warlock
- Chain Lightning 5 lvl
- Deals wind element damage to a single target. When a target is struck by Chain Lightning, it will also chain to enemies near the target. Higher levels of the skill increase the amount of times it can chain.
Skill Level 1 2 3 4 5
Wind Element Damage 500% 800% 1100% 1400% 1700%
Random Attack 5 times 6 times 7 times 8 times 9 times
SP Cost 80 90 100 110 120
Notes
Warlock's Base Level increases the damage done by Base Level/100.
Mystical Amplification only increases damage from the first hit.
a) Не знаю ошибка ли, но кажется, что так быть не должно. Чейн бьёт сквозь препятствия (конкретно в моём случае сквозь стены). Первый удар, естесственно, наносится на моба в области видимости, но последующие могут попадать на мобов, стоящих за стенами, если те имели неосторожность подойти поближе. Таким образом можно беспрепятсвенно бить мобов, с которым в открытом поле лучше не встречаться.
б) Если моб один, то по нему стабильно проходит только 3 удара, а должно 9. Если мобов хотя бы два или больше, то скил наносит как положено 9 ударов по-очередно всем мобам.
Есть непроверенная информация, что так чейн должен работать в ГВ-условиях (ограничение - не больше трёх ударов по одной цели). -
- Rune Knight
- Rune Mastery (Asir rune)
- Increases the user's ATK by (7 * number of party members), party members receive 25% of this increase.
Increases the ATK from strength, this effect is greater the higher the level of Rune Mastery the user has.
Increases user's attack speed by 0.4*Rune Mastery level
This rune doesn't not stack the party member effect will remove the user's and viceversa if there are multiple Rune Knights in party. - Руна даёт прибавку аспд только если чар находится в пати (любой). Вне пати даётся только прибавка атк (из расчёта на 1го человвека).
-
- Sura
- Rising Dragon
- Temporarily increases the user's capacity, allowing more active Spirit Spheres, increasing max HP and SP and improving ASPD. The user will remain in Fury state for it's duration. Spirit Spheres are gained up to the maximum possible. SP will still be restored through Spiritual Cadence when sitting.
- хп/сп не восстанавливаются в состоянии дракона от скила Spiritual Cadence.
з.ы. не знаю ошибка это скила Rising Dragon или Spiritual Cadence
да, при сидении не восстанавливается.
-
Не относится к умениям третих проф, но тем не менее:
1. High Wizard
2. Gravitational Field
3. Amplify the gravity in an area around a targeted spot that will decrease the ASPD of enemies within range, as well as continually inflict unreducable damage.
[list:1tjldvb9]Level - Damage/Second
1 - 400
2 - 600
3 - 800
4 - 1000
5 - 1200[/list:u:1tjldvb9]
4. На тестовом сервере, гравитация наносит урон от 360 (на 1м уровне) до 1000 (на 5м уровне). Снижение АСПД проверить пока не удалось. -
-
Warlock
-
Summon fire ball
-
Summons a ball of fire near the caster. Higher skill level increases the number of balls that can be summoned at once. Maintaining the fire balls drain SP over time.
Level - Max Ball
1 - 1
2 - 2
3 - 3
4 - 4
5 - 5 -
на 1 ом уровне могу наделать 5 шариков, и на врагов по близости не реагируют (в описании в игре должны взрываться)
-
-
- Sura
- Hell Gate
- Deal a large amount of damage on a single target. Hell Gate consumes 5 Spirit Spheres and an amount of the caster's Max SP. The amount of HP the caster has left affects the damage; the more HP is lost from Max HP, the more damage is done.
Cast Delay: 1 second - На тестовом задержка 3-4 секунды.
-
@"Icelemon":
... balls that can be summoned at once. Maintaining the fire balls drain SP over time....
Про количество: На 5м левеле ты за один каст призовёшь 5 сфер, а на 1м должен 5 раз его кастовать, чтобы призвать 5 сфер. Так что, работает как положено.Про реакцию на мобов: А где написано, что они должны реагировать на мобов? Для этого есть активный скилл Release.
- Warlock
- Frost Misty
3.Covers a 27x27 area in a freezing mist, causing damage and inflicting Freezing status to targets that enter.
This skill requires line of sight in order to deal damage, however it does not require line of sight in order to inflict Freezing, therefore targets may be inflicted with Freezing without being damaged by the skill. Level MATK (%) Success Rate (%) SP Cost
1 300 32 40
2 400 44 48
3 500 56 56
4 600 68 64
5 700 80 72
NOTES:
- Frosty Mist does NOT need a target to cast the 27x27 AoE is centered on YOU.
- Frosty Mist does NOT work with Reading Spellbook & Release.
- Не накладывает статус Freezing на мобов, которые уже находятся в статусе Frozen (хотя последний статус снимает). В описании нигде не сказано, что не должен статусить Frozen-цели. Это создаёт дополнительные неудобства на каче (иногда фатальные, если мобов очень много).
-
- Warlock
Stasis
- Players in the effective range of the caster, including the caster, cannot cast spells (c) <!-- m --><a class="postlink" href="http://irowiki.org/wiki/Stasis">http://irowiki.org/wiki/Stasis</a><!-- m --> (Останавливает воздушные потоки в определенной области вокруг персонажа, попав в которую все персонажи не могут использовать умения.)
- На деле эффекта никакого, кроме задержки на использование скила
-
-
Sorcerer
-
Power of Gaia, Water Barrier, Zephyr - cкилы земляного, водяного, воздушного элементалей 3 лвл в режиме Defensive Mode
-
Creates a 3x3 area where... <!-- m --><a class="postlink" href="http://irowiki.org/wiki/Call_Tera#Power_of_Gaia">http://irowiki.org/wiki/Call_Tera#Power_of_Gaia</a><!-- m --> <!-- m --><a class="postlink" href="http://irowiki.org/wiki/Call_Aqua#Water_Barrier">http://irowiki.org/wiki/Call_Aqua#Water_Barrier</a><!-- m --> <!-- m --><a class="postlink" href="http://irowiki.org/wiki/Call_Ventus#Zephyr">http://irowiki.org/wiki/Call_Ventus#Zephyr</a><!-- m -->
-
на данный момент все эти скилы создают площадку эффекта 11 а не 33
-
Sorcerer
-
Power of Gaia - cкил земляного элементаля 3 лвл в режиме Defensive Mode
-
Creates a 3x3 area where the summoner's HP is increased by 20%...
-
даёт хп, но похоже фиксированно 3000
-
Sorcerer
-
Petrology, Cursed Soil, Upheaval - скилы земляного элементаля 1, 2, 3 лвл в режиме Passive Mode
-
Petrology - Also boosts Max HP by +5%
Cursed Soil - Also boosts Max HP by +10%
Upheaval - Also boosts Max HP by +15% -
вобще не дают прибавку к хипям
-
Sorcerer
-
Gust, Blast, Wild Storm - скилы воздушного элементаля 1, 2, 3 лвл в режиме Passive Mode
-
Gust - Also adds a flat +5 ASPD
Blast - Also adds a flat +5 ASPD
Wild Storm - Also adds a flat +5 ASPD -
вобще не дают прибавку к аспд, ни 5 аспд, ни 5% аспд
-
Sorcerer
-
Water Barrier - cкил водяного элементаля 3 лвл в режиме Defensive Mode
-
Creates a 3x3 AoE water barrier that reduces incoming damage by about 20%, also reduces Flee by 30, and ATK
-
прибавляет мдеф%, понижает матк (фли и атк понижает), не даёт порезки всего урона на 20%
-
Sorcerer
-
Warmer
-
Heals (% of Max HP) 1% 2% 3% 4% 5%
If the caster has Level 2 Agni summon out on Passive Mode, Warmer heals +10% (of the player's Max HP) more HP for all levels -
лечит, но похоже не % от максхп а фиксированое значение, Agni в пасивном режиме почти не увеличивает лечение (с 3 уровнем Warmer лечить должно 13% против 3% - тоесть в 4 раза больше, лечит же всего на треть примерно больше чем без Agni)
-
-
- Sorcerer
- Striking
- Crit 1 2 3 4 5
- не даёт крит совсем
-
-
Geneticist
-
Fire Expansion
-
<!-- m --><a class="postlink" href="http://irowiki.org/wiki/Fire_Expansion">http://irowiki.org/wiki/Fire_Expansion</a><!-- m -->
The level 5 form is basically an area-of-effect version of Acid Bomb.
When used in this way, Acid Bomb %(#FF0000)[becomes a magic-type] skill; for example, it can be reflected with a Maya carded shield.
- АД по площади не блокируется ЛП, т.е. не является AoE магией. По описанию должно рефлектиться маией, т.е. являться направленной магической атакой, но при этом успешно блокируется пневмой.
Атака получается одновременно и физическая и магическая + одновременно и АоЕ и single target. Непонятно как именно должно работать.
UPD
-
-
AgamemnoN, Acid Bomb - single target attack, иначе бы не рефлектилось майей
значит на ЛП она должна работать